Setkání


1 2 3 5 10 >>

13.03.
2017
Eva Vincejová, Bronislava Svobodová: Další vzdělávání a jeho perspektivy v podpoře pedagogů


Příspěvek se zabývá změnami v pojetí výuky v Evropě i u nás, výsledky analýz k využití aktivit podporujících profesní rozvoj učitelů, zkušenostmi a trendy ze zahraničí a doporučeními ze 2. mezinárodní konference NIDV „Profesní rozvoj pedagogických pracovníků“.

13.03.
2017
Daniel Křivánek: Studijní texty pro zahraniční studenty – Geografie I., Moderní dějiny politické I.


Učebnice Geografie I. je určena pro přípravu zahraničních studentů na nostrifikační zkoušky ze zeměpisu a je vhodná i pro přípravu na přijímací zkoušky na VŠ. Text se zabývá charakteristikou geografických sfér a regionální geografií kontinentu. Učebnice Moderní dějiny politické I. je pro ty studenty, kteří se chtějí připravit na přijímací zkoušky oborů jako historie, politologie, mezinárodní vztahy, teritoriální studia nebo bezpečnostní studia.

13.03.
2017
Jitka Dřevojánková: Tvarosloví a syntax - cvičebnice pro cizince


Cvičebnice Tvarosloví a syntax je určena k výuce zahraničních studentů, kteří chtějí studovat na vysoké škole obory čeština pro cizince, bohemistika, obecná jazykověda a další filologické obory. Slouží k tomu, aby se studenti seznámili se základními termíny českého tvarosloví a syntaxe. Cvičebnice je určena pro práci ve skupině, s lektorem i pro samostudium.

13.03.
2017
Dana Havlíková: Metodická činnost AUČCJ a DVPP


O výuce češtiny jako cizího jazyka máme již nyní k dispozici řadu materiálů a úkolem každého učitele je se v těchto materiálech zorientovat a vybrat si z nich to, co je pro jeho praxi nejdůležitější. Metodický tým AUČCJ, který ve svých projektech pracuje s učiteli všech typů škol a školských zařízení, se snaží svým kolegům, zejména těm začínajícím, tuto práci zjednodušit a vytyčit pro ně témata, která podle našeho názoru pokrývají základní problémy. Cílem prezentace je seznámit s těmito tématy, která jsou hlavními body metodické činnosti AUČCJ v projektech a kurzech DVPP pro veřejnost, i členy AUČCJ. Věříme, že naši členové jako zkušení učitelé přispějí do diskuze nad těmito tématy.

13.03.
2017
Barbora Štindlová: Další vzdělávání učitelů na ÚJOP UK


Prezentace představí kurzy Ústavu jazykové a odborné přípravy Univerzity Karlovy určené pro další vzdělávání učitelů v oblasti výuky češtiny pro cizince v ČR i v zahraničí.

13.03.
2017
Stanislava Janíčková: Různorodost výhodou


Proč se bojíme nehomogenních tříd? Jaké výzvy před nás taková třída klade? Jaké strategie můžeme použít, aby se různorodost studentů stala výhodou a ne překážkou v procesu učení? Učitelé si v tomto workshopu vyzkoušeli na vlastní kůži lekci v nehomogenní třídě a měli příležitost najít odpovědi na své otázky na základě praktické zkušenosti.


Program 56. setkání, které se uskuteční 18. února 2017, je k dispozici po otevření tohoto příspěvku. Najdete v něm také popis cesty na místo konání setkání.

Počet míst na workshopy je omezen, přihlašujte se, prosím, do čtvrtka 16. prosince (16:00) pomocí on-line formuláře na adrese http://1url.cz/jtFc8.

Těšíme se na Vás!

25.12.
2016
Zápis z 55. setkání AUČCJ (3.12.2016)


Dne 3.12.2016 se uskutečnilo 55. setkání AUČCJ. O průběhu setkání si můžete přečíst v textu níže.

06.12.
2016
Silvie Převrátilová: Komunikační přístup a pracovní sešit Česky krok za krokem 1


Pojem „komunikační přístup“ je všem učitelům známý. Jaké jsou jeho konkrétní principy a jejich aplikace v přípravě lekce? Workshopu se soustředil na ujasnění základních zásad komunikačního přístupu a jejich uplatnění při tvorbě plánu lekcí s použitím učebnice Česky krok za krokem 1 a prvního dílu pracovního sešitu.

06.12.
2016
Ilona Starý Kořánová: Tvorba odborného textu a metody výuky slovosledu


Příspěvek byl zaměřen na teoretická východiska výuky slovosledu v kurzech pro studenty úrovně B2 až C1 a bylo představeno několik interaktivních cvičení v prostředí Moodle.

06.12.
2016
Eva Vincejová, Bronislava Svobodová: Systémová podpora pedagogických pracovníků vzdělávajících děti/žáky-cizince


Příspěvek se zabývá popisem systému NIDV v komplexní podpoře pedagogických pracovníků škol v oblasti začleňování dětí/žáků-cizinců do výuky a jejich vzdělávání prostřednictvím informační, metodické a vzdělávací podpory. Systém podpory byl vytvořen na základě požadavků MŠMT a uveden do praxe v roce 2014.

06.12.
2016
Halka Smolová Závorová: Dotace, granty, rozvojové programy a podpůrná opatření ke vzdělávání cizinců v Praze

06.12.
2016
Svatava Škodová, Linda Doleží: Radosti výuky češtiny pro náctileté cizince


Během první části workshopu se účastníci seznámili se specifiky výuky náctiletých cizinců a byla jim představena nová metodická příručka AUČCJ - Začínáme učit češtinu pro náctileté cizince. Ve druhé části se workshop zaměřil na metodické zásady výuky gramatiky a slovní zásoby pro náctileté. Byly představeny konkrétní postupy, které svou sociální podstatou vyhovují dané věkové skupině. Jako ilustrativní materiál pro výuku byla použita učebnice angličtiny pro náctileté Teen2teen. Celý workshop byl provázen mohutnou diskuzí všech zúčastněných :-).


Fotografie ze setkání 3. prosince 2016


Program 55. setkání, které se uskuteční 3. prosince 2016, je k dispozici po otevření tohoto příspěvku. Najdete v něm také popis cesty na místo konání setkání.

Počet míst na workshopy je omezen, přihlašujte se, prosím, do čtvrtka 1. prosince (16:00) pomocí on-line formuláře na adrese http://1url.cz/ktqAl.

Těšíme se na Vás!

21.10.
2016
Maria Simeunovich-Skvortsova: C-testy a jejich použití při výuce češtiny jako cizího jazyka


Seznámení s C-testy a tím, jak se tvoří a co se s jejich pomocí můžeme dovědět o jazykových znalostech studentů. Podíváme se, jak můžeme aplikovat C-testy při testování a výuce češtiny jako cizího jazyka a jeden C-test spolu vyzkoušíme.

21.10.
2016
Lída Holá: Česky krok za krokem 1


Autorka představila učebnici Česky krok za krokem 1, jež je určena pro výuku na úrovních A1 a A2. Pod novým názvem v ní najdeme přepracované, rozšířené a podstatně obsahově i graficky inovované vydání nejprodávanější učebnice češtiny jako cizího jazyka New Czech Step by Step/Tschechisch Schritt für Schritt. Publikace obsahuje 24 lekcí, které na bázi komunikačních situací systematicky rozvíjejí všechny dovednosti, a to jak receptivní (čtení a poslech s porozuměním), tak produktivní (psaní a mluvení), přičemž důraz je kladen na schopnost dorozumět se a aktivně používat češtinu v praktickém životě. Oproti předchozí generaci učebnice přináší tato publikace metodicky propracovanější postupy práce s texty a komunikativněji orientovaná cvičení a zadání. Učebnice obsahuje bohatý fotografický a obrazový materiál, Přílohu se slovníčkem a klíčem a dvě CD s nahrávkami textů (též jako MP3 on-line). 

21.10.
2016
Jana Nováková: Připravujeme se k Certifikované zkoušce z češtiny – úroveň B2 (CCE–B2)


Mnozí vyučující češtiny si kladou otázku, jak své studenty co nejlépe připravit ke zkouškám či testům. To je jeden z důvodů, proč vznikla publikace Připravujeme se k Certifikované zkoušce z češtiny – úroveň B2. Během workshopu se účastníci dozvěděli, jaké možnosti publikace pro přípravu nabízí, a získali praktické informace, díky kterým mohou zvýšit šance svých studentů na úspěch.

04.10.
2016
Zápis z 54. setkání AUČCJ (1.10.2016)


Dne 1.10.2016 se uskutečnilo 54. setkání AUČCJ. O průběhu setkání si můžete přečíst v tomto článku.


Program 54. setkání, které se uskuteční 1. října 2016, je k dispozici po otevření tohoto příspěvku. Najdete v něm také popis cesty na místo konání setkání.

Počet míst na workshopy je omezen, přihlašujte se, prosím, do čtvrtka 29. září (15:00) pomocí on-line formuláře na adrese http://1url.cz/FtoCF.

Těšíme se na Vás!


Dne 4.6.2016 se uskutečnilo 53. setkání AUČCJ. O průběhu setkání si můžete přečíst v textu níže.

1 2 3 5 10 >>



© AUČCJ 2004 - 2017 - všechna práva vyhrazena Gappa - tvorba webových stránek