Setkání


<< 1 2 3 4 5 10 15 >>

20.02.
2018
Formativní hodnocení aneb Hodnocení, které má smysl (workshop) – PhDr. Veronika Laufková, Ph.D.


Workshop PhDr. Veroniky Laufkové, Ph.D. z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy na téma Formativní hodnocení aneb Hodnocení, které má smysl.

19.02.
2018
Jak pracují s chybou lektoři SIP? – Mgr. Dana Havlíková


Mgr. Dana Havlíková z Výzkumného a testovacího centra ÚJOP UK na 60. setkání AUČCJ přednesla prezentaci na téma Jak pracují s chybou lektoři SIP? 

18.02.
2018
Učebnice Čeština pro cizince (A1/A2)


Novou učebnici Čeština pro cizince – úroveň A1/A2 představila na 60. setkání AUČCJ Jitka Veroňková z Fonetického ústavu FF UK, která se podílela na zpracování sekce výslovnosti.

17.02.
2018
Podpora multilingualismu a výuky jazyků v evropských projektech (JŠ PELICAN, Brno)


Mgr. Vladimír Vaďura a Ph.D. a Mgr. Patricie Jurasová z Jazykové školy Pelican v Brně na 60. setkání AUČCJ dne 17. 2. 2018 vystoupili s příspěvkem Podpora multilingualismu a výuky jazyků v evropských projektech.

 


Program 60. setkání, které se uskuteční 17. února 2018, je k dispozici po otevření tohoto příspěvku. Najdete v něm také popis cesty na místo konání setkání.

Počet míst na workshopy je omezen, přihlašujte se, prosím, do středy 14. února (16:00) pomocí on-line formuláře na adrese https://goo.gl/forms/Ryzom4XiUNXQ5Ulq1.

Těšíme se na Vás!

11.01.
2018
Zápis z 59. setkání AUČCJ (2.12.2017)


Dne 2.12.2017 se uskutečnilo 59. setkání AUČCJ. O průběhu setkání si můžete přečíst v tomto článku.

21.12.
2017
Mgr. Kamila Sladkovská: On-line Evropské jazykové portfolio


Mgr. Kamila Sladkovská z Národního ústavu pro vzdělávání na 59. setkání AUČCJ představila on-line verzi Evropského jazykového portfolia.

18.12.
2017
Mgr. Milena Kmentová, Ph.D.: Hudebně-jazykové hry na podporu osvojování češtiny jako druhého jazyka


Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. z Pedagogické fakulty Karlovy univerzity si na 59. setkání AUČCJ připravila workshop na téma hudebně-jazykové hry na podporu osvojování češtiny jako druhého jazyka.

17.12.
2017
Kristýna Šejnohová: InBáze, z.s. ‒ Interkulturní klub 


Kristýna Šejnohová na 59. setkání AUČCJ dne 2.12.2017 představila klub InBáze, jehož hlavním cílem je pomáhat migrantům a jejich rodinám v životě v České republice.

16.12.
2017
Maria Donata Di Taranto, Silvia Häusler: Jazykové kompetenční centrum pro němčinu a češtinu


Jazykové kompetenční centrum pro němčinu a češtinu je projekt, který vznikl v rámci programu přeshraniční spolupráce Česká republika – Svobodný stát Bavorsko. Cílem projektu je zvýšit zájem o jazyk sousední země v česko-německém příhraničí i o sousední zemi samotnou, zlepšit znalosti češtiny ve východním Bavorsku, němčiny v jižních a západních Čechách, poskytnout trvalou nabídku výuky těchto jazyků v regionu a zároveň vytvořit novou ucelenou koncepci výuky němčiny a češtiny jako cizího jazyka. 

15.12.
2017
Michal Hudeček: Online aplikace Včelka ‒ osobní trenér čtení 


Michal Hudeček ze společnosti Levebee s.r.o. na 59. Setkání AUČCJ představil online aplikaci Včelka, která zlepšuje úroveň čtenářských dovedností a pomáhá dětem při obtížích se čtením, zejména dětem s dyslexií. 

14.12.
2017
PhDr. Jitka Cvejnová, Mgr. Kateřina Sormová Ph.D.: Deskriptory pro češtinu jako druhý jazyk


PhDr. Jitka Cvejnová a Mgr. Kateřina Sormová Ph.D. v rámci svého příspěvku na 59. setkání AUČCJ dne 2.12.2017 připomenuly jazykovou politiku Rady Evropy a jeden z jejích nástrojů Evropské jazykové portfolio. V další části účastníkům představily práci na konkrétním projektu jazykového portfolia, který je zaměřen na češtinu jako druhý jazyk a zahrnuje deskriptory použitelné pro uživatele od mladších žáků po dospělé.


Program 59. setkání, které se uskuteční 2.prosince 2017, je k dispozici po otevření tohoto příspěvku. Najdete v něm také popis cesty na místo konání setkání.

Počet míst na workshopy je omezen, přihlašujte se, prosím, do středy 29. listopadu (16:00) pomocí on-line formuláře na adrese https://goo.gl/forms/iB92P5ZQpUKV0J1q2.

Těšíme se na Vás!

24.10.
2017
Zápis z 58. setkání AUČCJ (7.10.2017)


Dne 7.10.2017 se uskutečnilo 58. setkání AUČCJ. O průběhu setkání si můžete přečíst v tomto článku.

08.10.
2017
Milan Demjanenko: Celoživotní učení a jeho specifika v různých etapách našeho života


S celoživotním učením je v současnosti většina z nás konfrontována téměř denně. V příspěvku jsme se pokusili tento pojem charakterizovat a vystihnout specifika učení v jednotlivých etapách našeho života.

08.10.
2017
Kateřina Kotková: Neverbální komunikace ve výuce češtiny pro cizince


Příspěvek představil výsledky diplomové práce Neverbální komunikace v komunikačněpřístupové výuce češtiny jako cizího jazyka zabývající se způsoby využití neverbální komunikace ve výuce češtiny pro cizince. Příspěvek se zaměřil především na to, jaké druhy neverbální komunikace jsou ve výuce nejdůležitější a v jakých situacích se vyskytují. Tyto informace jsou zároveň důležitým podkladem pro směřování dalšího výzkumu.

08.10.
2017
Lenka Nehrlich: Učebnice a videokurz Tschechisch lernen, Prag erkunden


Nerlich, Lenka (2017): Tschechisch lernen, Prag erkunden, Buske Verlag Hamburg

Ve spolupráci s českou filmovou agenturou Duha vznikl multimediální učební materiál (texty a krátké filmy) na úrovni A2/B1, který integrativně cílí na procvičování poslechu a čtení s porozuměním a zároveň umožňuje a podněcuje studenty češtiny k ústnímu výrazu v podobě krátkých referátků. Tématem učebního materiálu jsou české reálie, hlavní důraz je kladen na kulturní památky, historii a osobnosti spojené s Prahou.

08.10.
2017
Gabriela Nováková, první pražská lektorka angličtiny pro seniory – studenty starší 50 let


Workshop se týkal obsahové náplně kurzu pro seniory, studenty starší 50 let a přiblížil prakticky vhodné aktivity, materiály a lektora. Workshop seznámil účastníky se specifikami učení cizího jazyka ve stáří a jakou formou pojmout cizí jazyk tak, aby seniory bavil a neodradil. Obsahová náplň se týkala jedné vybrané jazykové úrovně, kterou jsou Začátečníci. Workshop vycházel z výuky angličtiny s cílem povzbudit účastníky ke vztažení obsahu na kontext výuky češtiny pro cizince.

08.10.
2017
Jana Zmrzlíková a Barbora Hrabalová: Časopis AHOJ


Časopis AHOJ (www.casopis-ahoj.cz), který je určený studentům češtiny pro cizince, jsme začali vydávat v květnu 2016 a do současné doby jsme publikovali již 6 čísel. Každé číslo obsahuje články na jedno ústřední téma řazené do pravidelných rubrik (Život v České republice, České tradice a pověsti, Český film atd.). Články jsou rozděleny do tří úrovní podle pokročilostí, jsou doplněny slovníčkem a některé i cvičeními. V prezentaci bychom vám rádi vydaná čísla blíže představili.


Program 58. setkání, které se uskuteční 7. října 2017, je k dispozici po otevření tohoto příspěvku. Najdete v něm také popis cesty na místo konání setkání.

Počet míst na workshopy je omezen, přihlašujte se, prosím, do čtvrtka 5. října (16:00) pomocí on-line formuláře na adrese http://bit.ly/2wtfVMt.

Těšíme se na Vás!

01.06.
2017
Petra Hanušková: Technologie ve výuce – ano či ne?


Digitální technologie se v dnešní moderní době vyvíjí neuvěřitelnou rychlostí a postupně se staly neodmyslitelnou součástí života lidí. Pomalu ale jistě se začínají dostávat do většiny oblastí, kdy vzdělávání – konkrétně výuka cizích jazyků – není žádnou výjimkou. Právě mezi učiteli jazyků se velmi rychle šíří nejnovější výukové inovace.

31.05.
2017
Tereza Štěpánová: Jak učit přes Skype


Workshop Jak učit přes Skype seznamuje účastníky s jednotlivými funkcemi a prvky Skype a Google aplikací, které je možné využít při vzdálené výuce češtiny jako cizího jazyka. Je primárně zaměřen na učitele, kteří mají zájem rozšířit své (technické?) dovednosti a nabízí praktické řešení pro případy, kdy je student zrovna na služební cestě, ať už v ČR nebo v zahraničí, nebo se z nějakého jiného důvodu nemůže dostavit na pravidelnou výuku. V úvodu se workshop zabývá rozdíly mezi vzdálenou a frontální výukou a nabízí řešení, jak je vyřešit, aniž by byly zanedbány základní jazykové dovednosti a systémy. V další části prezentuje, jak se jednotlivé funkce Skype a Google aplikací dají využít pro pedagogické účely a na závěr si účastníci vyzkouší vytvořit jednu aktivitu pro výuku ČJC online.

<< 1 2 3 4 5 10 15 >>



© AUČCJ 2004 - 2019 - všechna práva vyhrazena Gappa - tvorba webových stránek