Příspěvky


1 2 3 >>

01.06.
2017
Petra Hanušková: Technologie ve výuce – ano či ne?


Digitální technologie se v dnešní moderní době vyvíjí neuvěřitelnou rychlostí a postupně se staly neodmyslitelnou součástí života lidí. Pomalu ale jistě se začínají dostávat do většiny oblastí, kdy vzdělávání – konkrétně výuka cizích jazyků – není žádnou výjimkou. Právě mezi učiteli jazyků se velmi rychle šíří nejnovější výukové inovace.

31.05.
2017
Tereza Štěpánová: Jak učit přes Skype


Workshop Jak učit přes Skype seznamuje účastníky s jednotlivými funkcemi a prvky Skype a Google aplikací, které je možné využít při vzdálené výuce češtiny jako cizího jazyka. Je primárně zaměřen na učitele, kteří mají zájem rozšířit své (technické?) dovednosti a nabízí praktické řešení pro případy, kdy je student zrovna na služební cestě, ať už v ČR nebo v zahraničí, nebo se z nějakého jiného důvodu nemůže dostavit na pravidelnou výuku. V úvodu se workshop zabývá rozdíly mezi vzdálenou a frontální výukou a nabízí řešení, jak je vyřešit, aniž by byly zanedbány základní jazykové dovednosti a systémy. V další části prezentuje, jak se jednotlivé funkce Skype a Google aplikací dají využít pro pedagogické účely a na závěr si účastníci vyzkouší vytvořit jednu aktivitu pro výuku ČJC online.

31.05.
2017
P. Vališová, M. Cukr: Nový online nástroj SkELL a jeho využití ve výuce ČCJ


Hledáte dobré větné příklady pro užití probíraných slovíček? Zajímají vás kolokace a slovní relace konkretních slov anebo zjišťujete, která slova se vyskytují v podobných kontextech? Představíme vám speciální rozhraní SkELL dovolující prohledávat textovou databází více než 1,5 miliardy slov. Online nástroj SkELL je přístupný zdarma a vy i vaši studenti se s ním naučíte pracovat velmi rychle. Již na pár kliknutí získáte příkladové věty pro vaše slova včetně aktuálních termínů typu brexit či Facebook.

31.05.
2017
Radka Alvarez: České pohádky ze všech stran


Workshop představíl integrační aktivity čtyř řečových dovedností, které budou aplikovány na tématu českých pohádek. Bude vysvětleno jejich konkrétní použití u studentů z jazykově smíšeného prostředí v Latinské Americe. 

30.05.
2017
Vlaďka Kopczyková-Dobešová: Žijeme v Česku, umíme česky (rozšířené vydání)


Žijeme v Česku, umíme česky vede přístupnou a záživnou formou od základních pojmů k osvojení kompletní české gramatiky. Slouží tedy i jako stručná mluvnice českého jazyka. Každá lekce obsahuje úvodní text, gramatická a poslechová cvičení a v závěru shrnutí, které lze z učebnice vyjmout a využít pro samostudium české gramatiky. Učebnice obsahuje slovní zásobu a konstrukce běžného současného jazyka, základní odborné termíny, fráze i poezii v rozsahu asi 2000 slov. Samostatným doplňkem učebnice je CD s nahrávkami úvodních textů a řadou poslechových cvičení. Učebnice je obohacena novými ilustracemi a rozšířením úrovně A1. Více informací najdete na www.mluvime-cesky.info.

30.05.
2017
Jitka Cvejnová: Česky, prosím III (B1)


Další díl učebnice češtiny jako cizího jazyka navazující na předchozí dva díly A1 a A2 je určen zájemcům z řad dospívajících a dospělých, kteří potřebují ovládnout češtinu na úrovni B1. Jde o učebnici komunikativně zaměřenou, neužívající zprostředkujícího jazyka, která systematicky rozvíjí všechny řečové dovednosti podle vzoru moderních učebnic jiných jazyků, tedy čtení s porozuměním, mluvení, poslech i psaní. Důraz se klade na přirozenou dialogičnost jazykového materiálu, která respektuje nejběžnější praxi každodenního hovoru.

13.03.
2017
Eva Vincejová, Bronislava Svobodová: Další vzdělávání a jeho perspektivy v podpoře pedagogů


Příspěvek se zabývá změnami v pojetí výuky v Evropě i u nás, výsledky analýz k využití aktivit podporujících profesní rozvoj učitelů, zkušenostmi a trendy ze zahraničí a doporučeními ze 2. mezinárodní konference NIDV „Profesní rozvoj pedagogických pracovníků“.

13.03.
2017
Daniel Křivánek: Studijní texty pro zahraniční studenty – Geografie I., Moderní dějiny politické I.


Učebnice Geografie I. je určena pro přípravu zahraničních studentů na nostrifikační zkoušky ze zeměpisu a je vhodná i pro přípravu na přijímací zkoušky na VŠ. Text se zabývá charakteristikou geografických sfér a regionální geografií kontinentu. Učebnice Moderní dějiny politické I. je pro ty studenty, kteří se chtějí připravit na přijímací zkoušky oborů jako historie, politologie, mezinárodní vztahy, teritoriální studia nebo bezpečnostní studia.

13.03.
2017
Jitka Dřevojánková: Tvarosloví a syntax - cvičebnice pro cizince


Cvičebnice Tvarosloví a syntax je určena k výuce zahraničních studentů, kteří chtějí studovat na vysoké škole obory čeština pro cizince, bohemistika, obecná jazykověda a další filologické obory. Slouží k tomu, aby se studenti seznámili se základními termíny českého tvarosloví a syntaxe. Cvičebnice je určena pro práci ve skupině, s lektorem i pro samostudium.

13.03.
2017
Dana Havlíková: Metodická činnost AUČCJ a DVPP


O výuce češtiny jako cizího jazyka máme již nyní k dispozici řadu materiálů a úkolem každého učitele je se v těchto materiálech zorientovat a vybrat si z nich to, co je pro jeho praxi nejdůležitější. Metodický tým AUČCJ, který ve svých projektech pracuje s učiteli všech typů škol a školských zařízení, se snaží svým kolegům, zejména těm začínajícím, tuto práci zjednodušit a vytyčit pro ně témata, která podle našeho názoru pokrývají základní problémy. Cílem prezentace je seznámit s těmito tématy, která jsou hlavními body metodické činnosti AUČCJ v projektech a kurzech DVPP pro veřejnost, i členy AUČCJ. Věříme, že naši členové jako zkušení učitelé přispějí do diskuze nad těmito tématy.

13.03.
2017
Barbora Štindlová: Další vzdělávání učitelů na ÚJOP UK


Prezentace představí kurzy Ústavu jazykové a odborné přípravy Univerzity Karlovy určené pro další vzdělávání učitelů v oblasti výuky češtiny pro cizince v ČR i v zahraničí.

13.03.
2017
Stanislava Janíčková: Různorodost výhodou


Proč se bojíme nehomogenních tříd? Jaké výzvy před nás taková třída klade? Jaké strategie můžeme použít, aby se různorodost studentů stala výhodou a ne překážkou v procesu učení? Učitelé si v tomto workshopu vyzkoušeli na vlastní kůži lekci v nehomogenní třídě a měli příležitost najít odpovědi na své otázky na základě praktické zkušenosti.

06.12.
2016
Silvie Převrátilová: Komunikační přístup a pracovní sešit Česky krok za krokem 1


Pojem „komunikační přístup“ je všem učitelům známý. Jaké jsou jeho konkrétní principy a jejich aplikace v přípravě lekce? Workshopu se soustředil na ujasnění základních zásad komunikačního přístupu a jejich uplatnění při tvorbě plánu lekcí s použitím učebnice Česky krok za krokem 1 a prvního dílu pracovního sešitu.

06.12.
2016
Ilona Starý Kořánová: Tvorba odborného textu a metody výuky slovosledu


Příspěvek byl zaměřen na teoretická východiska výuky slovosledu v kurzech pro studenty úrovně B2 až C1 a bylo představeno několik interaktivních cvičení v prostředí Moodle.

06.12.
2016
Eva Vincejová, Bronislava Svobodová: Systémová podpora pedagogických pracovníků vzdělávajících děti/žáky-cizince


Příspěvek se zabývá popisem systému NIDV v komplexní podpoře pedagogických pracovníků škol v oblasti začleňování dětí/žáků-cizinců do výuky a jejich vzdělávání prostřednictvím informační, metodické a vzdělávací podpory. Systém podpory byl vytvořen na základě požadavků MŠMT a uveden do praxe v roce 2014.

06.12.
2016
Halka Smolová Závorová: Dotace, granty, rozvojové programy a podpůrná opatření ke vzdělávání cizinců v Praze

06.12.
2016
Svatava Škodová, Linda Doleží: Radosti výuky češtiny pro náctileté cizince


Během první části workshopu se účastníci seznámili se specifiky výuky náctiletých cizinců a byla jim představena nová metodická příručka AUČCJ - Začínáme učit češtinu pro náctileté cizince. Ve druhé části se workshop zaměřil na metodické zásady výuky gramatiky a slovní zásoby pro náctileté. Byly představeny konkrétní postupy, které svou sociální podstatou vyhovují dané věkové skupině. Jako ilustrativní materiál pro výuku byla použita učebnice angličtiny pro náctileté Teen2teen. Celý workshop byl provázen mohutnou diskuzí všech zúčastněných :-).

21.10.
2016
Maria Simeunovich-Skvortsova: C-testy a jejich použití při výuce češtiny jako cizího jazyka


Seznámení s C-testy a tím, jak se tvoří a co se s jejich pomocí můžeme dovědět o jazykových znalostech studentů. Podíváme se, jak můžeme aplikovat C-testy při testování a výuce češtiny jako cizího jazyka a jeden C-test spolu vyzkoušíme.

21.10.
2016
Lída Holá: Česky krok za krokem 1


Autorka představila učebnici Česky krok za krokem 1, jež je určena pro výuku na úrovních A1 a A2. Pod novým názvem v ní najdeme přepracované, rozšířené a podstatně obsahově i graficky inovované vydání nejprodávanější učebnice češtiny jako cizího jazyka New Czech Step by Step/Tschechisch Schritt für Schritt. Publikace obsahuje 24 lekcí, které na bázi komunikačních situací systematicky rozvíjejí všechny dovednosti, a to jak receptivní (čtení a poslech s porozuměním), tak produktivní (psaní a mluvení), přičemž důraz je kladen na schopnost dorozumět se a aktivně používat češtinu v praktickém životě. Oproti předchozí generaci učebnice přináší tato publikace metodicky propracovanější postupy práce s texty a komunikativněji orientovaná cvičení a zadání. Učebnice obsahuje bohatý fotografický a obrazový materiál, Přílohu se slovníčkem a klíčem a dvě CD s nahrávkami textů (též jako MP3 on-line). 

21.10.
2016
Jana Nováková: Připravujeme se k Certifikované zkoušce z češtiny – úroveň B2 (CCE–B2)


Mnozí vyučující češtiny si kladou otázku, jak své studenty co nejlépe připravit ke zkouškám či testům. To je jeden z důvodů, proč vznikla publikace Připravujeme se k Certifikované zkoušce z češtiny – úroveň B2. Během workshopu se účastníci dozvěděli, jaké možnosti publikace pro přípravu nabízí, a získali praktické informace, díky kterým mohou zvýšit šance svých studentů na úspěch.

13.06.
2016
Jana Zmrzlíková: Ahoj – časopis pro studenty češtiny pro cizince


Online časopis Ahoj (www.casopis-ahoj.cz) bude vycházet čtvrtletně (první číslo v květnu 2016) a je určen studentům češtiny pro cizince. Časopis obsahuje české texty na aktuální témata, lexikální a gramatická cvičení a mnoho dalšího. Články jsou rozděleny podle úrovně na snadné, středně obtížné a obtížné. Časopis lze využít jako doplňkový materiál přímo ve výuce nebo jako materiál pro samostudium. Autorkami příspěvků v časopisu jsou lektorky češtiny pro cizince s dlouholetou praxí.

13.06.
2016
Zuzana Halsey: Mobilní aplikace „Ten Ta To“


Interaktivní pomůcka k procvičování gramatických rodů substantiv.

13.06.
2016
Jana Rodrová, Markéta Vymětalová: Čeština pro cizince – Jazykové hry


Kniha Čeština pro cizince – Jazykové hry obsahuje 30 aktivit, které zábavnou formou (různé křížovky, osmisměrky, anagramy, hádanky apod.) procvičuje základní gramatické jevy a poskytuje zajímavé informace o České republice. Kniha je určena studentům češtiny jako cizího jazyka úrovně A1-A2, ale také lektorům jako doplňkový materiál ve výuce. Studenti ocení aktivitu na jedné straně a řešení hned na druhé. Vychází v praktické kroužkové vazbě.

13.06.
2016
Petr Hladík: 111 nových her pro atraktivní výuku jazyků


Vést výuku pestrou, zábavnou a poutavou formou není složité, když si vezmete na pomoc tuto knížku. Obsahuje 111 nových her vhodných pro výuku prakticky všech jazyků – nezáleží na tom, zda učíte angličtinu, němčinu, češtinu, francouzštinu, španělštinu, ruštinu nebo jakýkoliv jiný jazyk. Hry jsou rozděleny do šesti oblastí podle cíle, a to na aktivizující, seznamovací, konverzační, gramatické a hry pro rozvoj psaní. U každé hry se dozvíte informaci o čase, který zabere, jazykové úrovni, pro kterou je určena, její organizaci, studijních cílech a potřebných pomůckách. Kromě popisu průběhu hry v knize dále naleznete řadu konkrétních příkladů a příloh (herní plány, obrázky, kartičky), které si můžete zdarma stáhnout z internetu v češtině, angličtině, němčině, francouzštině, španělštině a ruštině. Chcete-li nadchnout své studenty a vzbudit v nich zájem o jazyk, je tato kniha určena právě vám.

13.06.
2016
Jarmila Valková: Alternativní metody: využít a opustit


Příspěvek interaktivně připomene vybrané alternativní či méně časté metody ve vyučování druhého jazyka se zaměřením na následující dva aspekty: 1) Určité techniky a postupy těchto metod, které můžeme v současnosti s úspěchem využít ve vyučování druhého jazyka, máme-li za cíl rozvíjení komunikační kompetence. Budou představeny konkrétní techniky a aktivity k použití ve výuce češtiny. 2) Objevená úskalí a klíčová zjištění vytvářející důvody k překonání těchto metod ve vyučování druhého jazyka, je-li cílem rozvíjení komunikační kompetence.

1 2 3 >>



© AUČCJ 2004 - 2017 - všechna práva vyhrazena Gappa - tvorba webových stránek