Příspěvky


1 2 3 4 >>

21.02.
2018
Výslovnost v lekcích češtiny – Mgr. Michaela Paldusová


Mgr. Michaela Paldusová z Ústavu jazykové a odborné přípravy Univerzity Karlovy si na 60. setkání AUČCJ připravila workshop na téma Výslovnost v lekcích češtiny.

21.02.
2018
Jak pracovat s materiály k „nové“ zkoušce CCE – PhDr. Pavel Pečený, Ph.D.


PhDr. Pavel Pečený, Ph.D. z Výzkumného a testovacího centra Univerzity Karlovy na 60. setkání AUČCJ účastníkům poradil, jak pracovat s materiály k „nové“ zkoušce CCE.

20.02.
2018
Formativní hodnocení aneb Hodnocení, které má smysl (přednáška) – PhDr. Veronika Laufková, Ph.D.


Přednáška PhDr. Veroniky Laufkové, Ph.D. z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy na téma Formativní hodnocení aneb Hodnocení, které má smysl.

20.02.
2018
Formativní hodnocení aneb Hodnocení, které má smysl (workshop) – PhDr. Veronika Laufková, Ph.D.


Workshop PhDr. Veroniky Laufkové, Ph.D. z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy na téma Formativní hodnocení aneb Hodnocení, které má smysl.

19.02.
2018
Jak pracují s chybou lektoři SIP? – Mgr. Dana Havlíková


Mgr. Dana Havlíková z Výzkumného a testovacího centra ÚJOP UK na 60. setkání AUČCJ přednesla prezentaci na téma Jak pracují s chybou lektoři SIP? 

18.02.
2018
Učebnice Čeština pro cizince (A1/A2)


Novou učebnici Čeština pro cizince – úroveň A1/A2 představila na 60. setkání AUČCJ Jitka Veroňková z Fonetického ústavu FF UK, která se podílela na zpracování sekce výslovnosti.

17.02.
2018
Podpora multilingualismu a výuky jazyků v evropských projektech (JŠ PELICAN, Brno)


Mgr. Vladimír Vaďura a Ph.D. a Mgr. Patricie Jurasová z Jazykové školy Pelican v Brně na 60. setkání AUČCJ dne 17. 2. 2018 vystoupili s příspěvkem Podpora multilingualismu a výuky jazyků v evropských projektech.

 

21.12.
2017
Mgr. Kamila Sladkovská: On-line Evropské jazykové portfolio


Mgr. Kamila Sladkovská z Národního ústavu pro vzdělávání na 59. setkání AUČCJ představila on-line verzi Evropského jazykového portfolia.

18.12.
2017
Mgr. Milena Kmentová, Ph.D.: Hudebně-jazykové hry na podporu osvojování češtiny jako druhého jazyka


Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. z Pedagogické fakulty Karlovy univerzity si na 59. setkání AUČCJ připravila workshop na téma hudebně-jazykové hry na podporu osvojování češtiny jako druhého jazyka.

17.12.
2017
Kristýna Šejnohová: InBáze, z.s. ‒ Interkulturní klub 


Kristýna Šejnohová na 59. setkání AUČCJ dne 2.12.2017 představila klub InBáze, jehož hlavním cílem je pomáhat migrantům a jejich rodinám v životě v České republice.

16.12.
2017
Maria Donata Di Taranto, Silvia Häusler: Jazykové kompetenční centrum pro němčinu a češtinu


Jazykové kompetenční centrum pro němčinu a češtinu je projekt, který vznikl v rámci programu přeshraniční spolupráce Česká republika – Svobodný stát Bavorsko. Cílem projektu je zvýšit zájem o jazyk sousední země v česko-německém příhraničí i o sousední zemi samotnou, zlepšit znalosti češtiny ve východním Bavorsku, němčiny v jižních a západních Čechách, poskytnout trvalou nabídku výuky těchto jazyků v regionu a zároveň vytvořit novou ucelenou koncepci výuky němčiny a češtiny jako cizího jazyka. 

15.12.
2017
Michal Hudeček: Online aplikace Včelka ‒ osobní trenér čtení 


Michal Hudeček ze společnosti Levebee s.r.o. na 59. Setkání AUČCJ představil online aplikaci Včelka, která zlepšuje úroveň čtenářských dovedností a pomáhá dětem při obtížích se čtením, zejména dětem s dyslexií. 

14.12.
2017
PhDr. Jitka Cvejnová, Mgr. Kateřina Sormová Ph.D.: Deskriptory pro češtinu jako druhý jazyk


PhDr. Jitka Cvejnová a Mgr. Kateřina Sormová Ph.D. v rámci svého příspěvku na 59. setkání AUČCJ dne 2.12.2017 připomenuly jazykovou politiku Rady Evropy a jeden z jejích nástrojů Evropské jazykové portfolio. V další části účastníkům představily práci na konkrétním projektu jazykového portfolia, který je zaměřen na češtinu jako druhý jazyk a zahrnuje deskriptory použitelné pro uživatele od mladších žáků po dospělé.

08.10.
2017
Milan Demjanenko: Celoživotní učení a jeho specifika v různých etapách našeho života


S celoživotním učením je v současnosti většina z nás konfrontována téměř denně. V příspěvku jsme se pokusili tento pojem charakterizovat a vystihnout specifika učení v jednotlivých etapách našeho života.

08.10.
2017
Kateřina Kotková: Neverbální komunikace ve výuce češtiny pro cizince


Příspěvek představil výsledky diplomové práce Neverbální komunikace v komunikačněpřístupové výuce češtiny jako cizího jazyka zabývající se způsoby využití neverbální komunikace ve výuce češtiny pro cizince. Příspěvek se zaměřil především na to, jaké druhy neverbální komunikace jsou ve výuce nejdůležitější a v jakých situacích se vyskytují. Tyto informace jsou zároveň důležitým podkladem pro směřování dalšího výzkumu.

08.10.
2017
Lenka Nehrlich: Učebnice a videokurz Tschechisch lernen, Prag erkunden


Nerlich, Lenka (2017): Tschechisch lernen, Prag erkunden, Buske Verlag Hamburg

Ve spolupráci s českou filmovou agenturou Duha vznikl multimediální učební materiál (texty a krátké filmy) na úrovni A2/B1, který integrativně cílí na procvičování poslechu a čtení s porozuměním a zároveň umožňuje a podněcuje studenty češtiny k ústnímu výrazu v podobě krátkých referátků. Tématem učebního materiálu jsou české reálie, hlavní důraz je kladen na kulturní památky, historii a osobnosti spojené s Prahou.

08.10.
2017
Gabriela Nováková, první pražská lektorka angličtiny pro seniory – studenty starší 50 let


Workshop se týkal obsahové náplně kurzu pro seniory, studenty starší 50 let a přiblížil prakticky vhodné aktivity, materiály a lektora. Workshop seznámil účastníky se specifikami učení cizího jazyka ve stáří a jakou formou pojmout cizí jazyk tak, aby seniory bavil a neodradil. Obsahová náplň se týkala jedné vybrané jazykové úrovně, kterou jsou Začátečníci. Workshop vycházel z výuky angličtiny s cílem povzbudit účastníky ke vztažení obsahu na kontext výuky češtiny pro cizince.

08.10.
2017
Jana Zmrzlíková a Barbora Hrabalová: Časopis AHOJ


Časopis AHOJ (www.casopis-ahoj.cz), který je určený studentům češtiny pro cizince, jsme začali vydávat v květnu 2016 a do současné doby jsme publikovali již 6 čísel. Každé číslo obsahuje články na jedno ústřední téma řazené do pravidelných rubrik (Život v České republice, České tradice a pověsti, Český film atd.). Články jsou rozděleny do tří úrovní podle pokročilostí, jsou doplněny slovníčkem a některé i cvičeními. V prezentaci bychom vám rádi vydaná čísla blíže představili.

01.06.
2017
Petra Hanušková: Technologie ve výuce – ano či ne?


Digitální technologie se v dnešní moderní době vyvíjí neuvěřitelnou rychlostí a postupně se staly neodmyslitelnou součástí života lidí. Pomalu ale jistě se začínají dostávat do většiny oblastí, kdy vzdělávání – konkrétně výuka cizích jazyků – není žádnou výjimkou. Právě mezi učiteli jazyků se velmi rychle šíří nejnovější výukové inovace.

31.05.
2017
Tereza Štěpánová: Jak učit přes Skype


Workshop Jak učit přes Skype seznamuje účastníky s jednotlivými funkcemi a prvky Skype a Google aplikací, které je možné využít při vzdálené výuce češtiny jako cizího jazyka. Je primárně zaměřen na učitele, kteří mají zájem rozšířit své (technické?) dovednosti a nabízí praktické řešení pro případy, kdy je student zrovna na služební cestě, ať už v ČR nebo v zahraničí, nebo se z nějakého jiného důvodu nemůže dostavit na pravidelnou výuku. V úvodu se workshop zabývá rozdíly mezi vzdálenou a frontální výukou a nabízí řešení, jak je vyřešit, aniž by byly zanedbány základní jazykové dovednosti a systémy. V další části prezentuje, jak se jednotlivé funkce Skype a Google aplikací dají využít pro pedagogické účely a na závěr si účastníci vyzkouší vytvořit jednu aktivitu pro výuku ČJC online.

31.05.
2017
P. Vališová, M. Cukr: Nový online nástroj SkELL a jeho využití ve výuce ČCJ


Hledáte dobré větné příklady pro užití probíraných slovíček? Zajímají vás kolokace a slovní relace konkretních slov anebo zjišťujete, která slova se vyskytují v podobných kontextech? Představíme vám speciální rozhraní SkELL dovolující prohledávat textovou databází více než 1,5 miliardy slov. Online nástroj SkELL je přístupný zdarma a vy i vaši studenti se s ním naučíte pracovat velmi rychle. Již na pár kliknutí získáte příkladové věty pro vaše slova včetně aktuálních termínů typu brexit či Facebook.

31.05.
2017
Radka Alvarez: České pohádky ze všech stran


Workshop představíl integrační aktivity čtyř řečových dovedností, které budou aplikovány na tématu českých pohádek. Bude vysvětleno jejich konkrétní použití u studentů z jazykově smíšeného prostředí v Latinské Americe. 

30.05.
2017
Vlaďka Kopczyková-Dobešová: Žijeme v Česku, umíme česky (rozšířené vydání)


Žijeme v Česku, umíme česky vede přístupnou a záživnou formou od základních pojmů k osvojení kompletní české gramatiky. Slouží tedy i jako stručná mluvnice českého jazyka. Každá lekce obsahuje úvodní text, gramatická a poslechová cvičení a v závěru shrnutí, které lze z učebnice vyjmout a využít pro samostudium české gramatiky. Učebnice obsahuje slovní zásobu a konstrukce běžného současného jazyka, základní odborné termíny, fráze i poezii v rozsahu asi 2000 slov. Samostatným doplňkem učebnice je CD s nahrávkami úvodních textů a řadou poslechových cvičení. Učebnice je obohacena novými ilustracemi a rozšířením úrovně A1. Více informací najdete na www.mluvime-cesky.info.

30.05.
2017
Jitka Cvejnová: Česky, prosím III (B1)


Další díl učebnice češtiny jako cizího jazyka navazující na předchozí dva díly A1 a A2 je určen zájemcům z řad dospívajících a dospělých, kteří potřebují ovládnout češtinu na úrovni B1. Jde o učebnici komunikativně zaměřenou, neužívající zprostředkujícího jazyka, která systematicky rozvíjí všechny řečové dovednosti podle vzoru moderních učebnic jiných jazyků, tedy čtení s porozuměním, mluvení, poslech i psaní. Důraz se klade na přirozenou dialogičnost jazykového materiálu, která respektuje nejběžnější praxi každodenního hovoru.

13.03.
2017
Eva Vincejová, Bronislava Svobodová: Další vzdělávání a jeho perspektivy v podpoře pedagogů


Příspěvek se zabývá změnami v pojetí výuky v Evropě i u nás, výsledky analýz k využití aktivit podporujících profesní rozvoj učitelů, zkušenostmi a trendy ze zahraničí a doporučeními ze 2. mezinárodní konference NIDV „Profesní rozvoj pedagogických pracovníků“.

1 2 3 4 >>



© AUČCJ 2004 - 2018 - všechna práva vyhrazena Gappa - tvorba webových stránek