Zde si můžete prohlédnout dostupné PŘÍSPĚVKY.
31. 3. 2022
Mgr. Blanka Tollarová, Ph.D., Interkulturní práce a její využití při vzdělávání i v dalším životě školy
Interkulturní práce je nově vznikající profese, jejímž cílem je podpora komunikace cizinců a majoritní společnosti a zejména podpora…
Posted in: Příspěvky
Tags: 76. setkání
31. 3. 2022
Mgr. Branislav Makúch, Realizace Adaptačně-integračních kurzů v roce 2021
Příspěvek popíše, jak byly v roce 2021 kurzy realizovány, kdo byl do realizace zapojen a s jakými problémy se při…
Posted in: Příspěvky
Tags: 76. setkání
31. 3. 2022
Mgr. Dita Macháčková, Lingvoreálie
Workshop seznámí lektory s problematikou výuky tzv. lingvoreálií, a to zejména v rámci jazykové úrovně A1/A2. Ujasníme si,…
Posted in: Příspěvky
Tags: 76. setkání
31. 3. 2022
MgA. Sevdalina Kovářová Kostadinova, Vyprávění o symbolech České republiky
O symbolech České republiky bylo toho řečeno už mnoho, ale zdá se, že toho nemůže byt nikdy dost.…
Posted in: Příspěvky
Tags: 76. setkání
31. 3. 2022
Mgr. Marie-Anna Hamanová, Slovo 21 a nástroje integrace cizinců
Slovo 21 je nevládní nezisková organizace, která od roku 2003 realizuje různorodé projekty zaměřené na integraci cizinců. Příspěvek…
Posted in: Příspěvky
Tags: 76. setkání
31. 3. 2022
Mgr. Ondřej Geppert, Koncept výuky českých a (středo)evropských reálií na Tchaj-wanu (2014–2021)
Prezentace představuje koncept výuky reálií nejen jako součásti českého studijního programu, ale i jako volitelné kurzy pro studenty…
Posted in: Příspěvky
Tags: 76. setkání
31. 3. 2022
Konverzační aktivita - dabování (včetně překladu pro ukrajinské studenty)
https://www.youtube.com/watch?v=7vNNIihtQaI
Posted in: Příspěvky
10. 1. 2022
Mgr. Dana Havlíková, Mgr. Klára Zicháčková, Profil studenta – prezentace výsledků dotazníkového šetření
Během prezentace byli posluchači seznámeni s výsledky dotazníkového šetření mezi studenty SIP s úrovní B1 a vyšší na…
Posted in: Příspěvky
Tags: 75. setkání
10. 1. 2022
Mgr. Alice Kourkzi, Nový systém jazykové přípravy dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem (kurikulum, test)
Příspěvek seznámil účastníky konference s novým systémem jazykové přípravy dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem, který vstoupil…
Posted in: Příspěvky
Tags: 75. setkání
10. 1. 2022
Mgr. Xenija Káva, Využití jazykového koučinku pro zvýšení efektivity výuky
Ve workshopu byla představena nová experimentální metoda výuky cizích jazyků, která dostala název jazykový koučink (podle jiné terminologie…
Posted in: Příspěvky
Tags: 75. setkání
10. 1. 2022
Mgr. Jana Rohová, Představení učebnic autorky Jany Rohové – Žák-cizinec v mé třídě, Dítě-cizinec v MŠ a Cesta kolem světa
Autorka představila své učebnice českého jazyka pro malé cizince s metodikou pro učitele a pracovními listy, které využívají…
Posted in: Příspěvky
Tags: 75. setkání
10. 1. 2022
Ing. Monika Černá, Učení není mučení, když si při tom hrajeme!
Workshop se věnoval možnostem využití her ve výuce. Účastníci získali náměty na vytváření vlastních jednoduchých her za využití…
Posted in: Příspěvky
Tags: 75. setkání
4. 10. 2021
Dr. Kateřina Šichová, Báječná léta pod psa ve výuce čcj: workshop k nové publikaci z řady Adaptovaná česká próza
Ve workshopu se nejprve společně zamyslíme nad možností využití adaptovaných literárních děl ve výuce čcj. Poté si vyzkoušíme…
Posted in: Příspěvky
4. 10. 2021
Mgr. Jitka Pourová, Jak na propagaci jazykového volnonožce
Chcete mít kurzy plné studentů? Pak se o vás musí dozvědět a vybrat si vás jako svého lektora.…
Posted in: Příspěvky
4. 10. 2021
Mgr. Bohumil Kartous, Ph.D., No Future: Vezeme děti na parním stroji do virtuální reality?
Svět se za života posledních čtyř až pěti generací změnil natolik, že modely vzdělávání a výchovy nutně zastarávají…
Posted in: Příspěvky
4. 10. 2021
Mgr. Dita Macháčková, Úniková hra online aneb Únik z nudného testování
Už jste slyšeli o únikové hře? A o únikové hře ve výuce? A co o "únikovce" online? Chcete…
Posted in: Příspěvky
4. 10. 2021
Mgr. Yana Leontiyeva, Ph.D. RNDr. Mgr. Renáta Mikešová, Ph.D., Žáci s odlišným mateřským jazykem na pražských základních školách. Výsledky monitoringu ve školních letech 2019/2020 a 2020/2021.
Příspěvek se zabývá výsledky dvou vln monitoringu zaměřeného na zjišťování situace žáků s OMJ na základních školách v Praze v letech…
Posted in: Příspěvky
4. 10. 2021
Mgr. Michaela Kopečková, Ph.D. Mgr. Eva Nováková, Slovník českých vidových dvojic pro cizince
V první části prezentace je představena strukturu slovníku, jenž byl primárně vytvořen pro potřeby nerodilých mluvčích českého jazyka.…
Posted in: Příspěvky
4. 10. 2021
Mgr. Petra Dočkalová, Využití konceptu Zkušenosti zprostředkovaného učení ve spolupráci s lidmi s odlišným mateřským jazykem
Workshop se zaměřil na proces učení a jednotlivé etapy učení cizího (nového) jazyka – z pohledu FIE, neurovědy.…
Posted in: Příspěvky
2. 7. 2021
Mgr. Tereza Štochlová, Večerníček jako didaktický nástroj pro výuku žáků s OMJ
Večerníčky se jeví jako vhodný didaktický nástroj pro výuku češtiny jako druhého jazyka s potenciálem rozvíjet u žáků vedle…
Posted in: Příspěvky
2. 7. 2021
Mgr. Lenka Suchomelová, Ph. D., Jak využívat Facebook ve výuce češtiny pro cizince?
V příspěvku společně probereme to, jak můžeme využívat Facebook (popřípadě i další sociální sítě) jako lektoři češtiny pro cizince.…
Posted in: Příspěvky
2. 7. 2021
Mgr. Radka Ketnerová, Karolina Shipstead, Jazyková výuka dětí s SPU a poruchami pozornosti
První, teoretická část příspěvku, se zaměří na vymezení základní terminologie a problematiky výuky jazyků u dětí s SPU…
Posted in: Příspěvky
2. 7. 2021
Mgr. Jana Hudečková, Včelka: využití aplikace při výuce žáků s OMJ
Aplikace Včelka dlouhodobě pomáhá žákům základních škol při potížích se čtením. Nově se také začíná věnovat přímo žákům…
Posted in: Příspěvky
2. 7. 2021
Mgr. Kateřina Konvalinová, Představení publikace Pověz mi to obrázkem
Představení nové publikace nakladatelství Portál, která se zaměřuje na práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem.
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Relaxační a meditační techniky, Ing. et Ing. Martin Zikmund
72. setkání AUČCJ V západní medicíně a psychoterapii se už od 70. let minulého století úspěšně využívají meditační…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Učitelnice – dobrá praxe v online sdílení materiálů, Jakub Hejzlar
72. setkání AUČCJ Hledáte novou inspiraci? Přemýšlíte, čím zpestřit své hodiny? Jak zaujmout žáky? Je jisté, že tisíce…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Jak být fit a zvládat time management v digitální době, Ing. Lucie Paulovčáková, Ph.D., MBA.
72. setkání AUČCJ Workshop je zaměřený na specifika problematiky time managementu pedagogických pracovníků a na podporu vytvoření rovnováhy…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Aplikace podporující kooperaci studentů v synchronní i asynchronní výuce, Mgr. Jana Hudečková
72. setkání AUČCJ Workshop se zaměří na aplikace, jejichž prostřednictvím můžete podpořit spolupráci mezi studenty, skupinovou práci, vzájemnou…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Pracovní listy snadno a hezky, Mgr. Jitka Pourová
72. setkání AUČCJ Vytváříte si vlastní materiály na lekce? Přijďte se seznámit s programem Canva, ve kterém je…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Jak učit čtení: Adaptovaná próza jako didaktický nástroj, Mgr. Silvie Převrátilová
72. setkání AUČCJ Během workshopu nejprve připomeneme základní postupy a zásady práce s textem, které pomáhají zlepšit čtenářské…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Jak se nezbláznit z online výuky, Ing. et Ing. Martin Zikmund
72. setkání AUČCJ Online výuka, práce z domova a situace kolem koronaviru klade nové nároky nejen na učitele.…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Představení učebnice Czech it UP A1, Mgr. Tereza Švarcová, Mgr. Jakub Wenzel
72. setkání AUČCJ Příspěvek představí první díl ze série učebnic Czech it UP, který pokrývá úroveň A1 SERR.…
Posted in: Příspěvky
3. 12. 2020
Kamarádi: materiály pro děti z odlišného kulturního a jazykového prostředí
Posted in: Příspěvky
3. 12. 2020
Jak účinně pomoci vietnamským studentům při studiu české výslovnosti
Posted in: Příspěvky
3. 12. 2020
Diagnostický nástroj pro češtinu jako druhý jazyk pro žáky s odlišným mateřským jazykem
Posted in: Příspěvky